JAPONSKÍ INVESTORI SA PRIPRAVUJÚ NA POST-PANDEMICKÝ SVET. TOTO SA MÔŽEME PRIUČIŤ

V aprílovom prieskume až 63% japonských spoločností predpokladalo, že ich negatívne zasiahne pandémia koronavírus.

Ekonomický šok kvôli pandémii utrpel celý svet. Práve Východná Ázia je však veľmi unikátnou vzorkou, z ktorej by sme si mali brať príklad hneď z dvoch dôvodov. Prvým z nich je, že práve tu vznikali prvé ohniská nákazy, a tak môžu tieto krajiny poslúžiť ako šablóna pre vývoj situácie v ostatných kútoch sveta.
Druhý dôvod je masívny technologický pokrok, ktorým sa Východná Ázia pýši a ktorý výrazne poháňa tamojšiu ekonomiku.

Spôsob, akým mohla byť tento rok posilnená ekonomika Japonska, boli letné olympijské hry. Tie však boli odložené na rok 2021. Napriek tomu budú niesť názov Olympijské hry 2020, a to hlavne z marketingových príčin.

SITUÁCIA, KTORÚ NIKTO NEČAKAL

Namiesto inkasovania financií na turizme však Japonsko (spoločne so zbytkom sveta) čelí výzvam, o akých sa nám ešte pred pár mesiacmi ani nesnívalo.

Nesmieme však vešať hlavu. Dôležité je uvedomiť si, že žiadna kríza netrvá večne a vždy pominie. Práve v obdobiach najväčších kríz vznikli najrevolučnejšie nápady. To sa týka napríklad vzniku automobilky General Motors (Buick, Cadillac, GMC a Chevrolet) alebo Walt Disney Studios.

KOLÍSKA NOVÝCH PRÍLEŽITOSTÍ

Každý správny investor teda vie, že v čase krízy netreba podliehať panike, no nájsť spôsob, akým ju obrátiť vo svoj prospech. br „Ak hovoríme o nákaze samotnej, vyzerá to tak, že najhoršie je za nami,“ povedala hlavná japonská ekonómka Izumi Devalia na webinári s názvom “new normal”. „Dva mesiace trvajúce obmedzenia pohybu a masové zatváranie prevádzok však narobili obrovské škody.“

Pre Európu, Spojené štáty a Japonsko to bude dlhá cesta, kým sa vrátia do stavu, v akom boli pred pandémiou. Tento proces môže trvať pokojne aj dva roky. Devalier pritom prihliada aj na čínsku ekonomiku, kde sa síce obnovila výroba, no tamojšie reštaurácie zažívajú 60% pokles, zatiaľ čo hotely dosahujú sotva 30% z toho, čo bývalo bežnou praxou.

Podobná situácia prebieha aj v Japonsku, kde sa súčasnosť podobá na obdobie v roku 2011, kedy krajinu zasiahlo silné zemetrasenie.

Turizmus a obchod síce zaostávajú na celom svete, no v posledných mesiacoch sa pre nás stali technológie dôležitejšie ako kedykoľvek predtým.
Spoločnosti v súčasnosti nemajú na výber a musia investovať viac financií do svojej IT štruktúry a digitálnych kanálov.

Národná úzkosť narastá aj v Spojených štátoch, ktoré sú závislé na produktoch vyrobených a importovaných z Číny.

AKÉ SÚ SÚČASNÉ PRÍLEŽITOSTI PRE INVESTOROV?

Pokiaľ vás zaujímajú investície do akcií, potom sú pre vás technologickí giganti a farmaceutické spoločnosti v súkromnom sektore jasnou voľbou. Do tohto priemyslu v súčasnosti prúdia ohromné peniaze, najmä kvôli snahe prísť čo najskôr s funkčnou vakcínou.

Ak viac sympatizujete s investíciou do start-upov, potom história hovorí jasne. Z finančných kríz sa zrodili spoločnosti ako Airbnb či Uber, ktoré momentálne vládnu turizmu. Súčasná situácia dáva príležitosť investorom najmä na poli gamingu, e-commerce, digitálneho vzdelávania či zdravotníckych technológií.

V prípade, že sa však nechcete vrhať do nových horúcich príležitostí a radšej stavíte na osvedčenú kartu, potom je tu stále realitný trh, ktorý sa nikam nepoberá.

Ceny bratislavských prenájmov za bývanie v posledných mesiacoch mierne klesli. Trh sa zároveň rozšíril o štýlové byty, ktoré boli doteraz k dispozícii pre turistov na portáloch Airbnb a Booking.
Komerčné reality si však stále držia svoju pozíciu a sú perfektnou príležitosťou pre všetky typy investorov. Pozrite si ponuku našich kancelárskych priestorov, ktoré je možné zakúpiť a ďalej prenajímať.