Používame súbory cookie k analýze návštevnosti a aby sme mohli naše webové stránky lepšie prispôsobiť Vašim potrebám. Používaním našich webových stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na Vašom počítači, tablete alebo smartfóne.

Ako investovať do komerčných realít

Späť na novinky


Investovanie do komerčných realít. Tieto veci by mal zvážiť každý začínajúci investor

To ako meriame úspech sa líši od jednotlivca.

Pozrime sa naň však očami moderného človeka a definujme ho ako finančnú nezávislosť. V takom prípade vidíme opakujúcu sa formulku u množstva ľudí, ktorí ho dosiahli.

Nezáleží na tom, aké je vaše pozadie, investovať môže ktokoľvek.

Prvá osobnosť zo sveta realít, na ktorú si spomenieme je americký prezident Donald Trump. Tento magnát však nie je jediná celebrita, ktorá nadobudla svoje bohatstvo touto cestou.

Či už sú to herci, speváci alebo jednoducho známe osobnosti, mnohí z nich vedia, že peniaze, ktoré stoja, strácajú na hodnote. Aj Jennifer Aniston svoj majetok násobí cez investovanie do realít.

 

Stereotyp: Reality sú len pre najbohatších

To už dávno nie je pravda. A ak čítate tento článok, už ste to pochopili. Pokiaľ sa však do komerčných realít púšťate prvýkrát, mali by ste zvážiť niekoľko vecí.

V prvom rade rozlišujeme reality podľa toho, či sú rezidenčné, alebo komerčné. Dnes sa pozrieme na to, ako uspieť na poli druhej zmienenej kategórie.

Múdry človek sa učí na chybách ostatných a ak chcete byť úspešný, mali by ste sa poriadne pripraviť. A preto...

 

Začneme najčastejšími chybami

1. Nesprávna investícia

Znie to ako banalita, no nesprávna investícia vám dokáže naozaj skomplikovať nielen výnosy, ale aj život. Komerčné reality delíme na kancelárie, sklady, obchody a multifunkčné priestory. Každá z týchto investičných príležitostí je jedinečná, a preto by ste sa nemali pustiť do niečoho čomu nerozumiete.

Multifunkčné priestory napríklad produkujú vysoké výnosy, no vyžadujú si intenzívnu údržbu a manažment, čo je pre väčšinu investorov okamžitá stopka. Aby ste si ušetrili starosti, je nutné najprv pochopiť rozdiely medzi týmito priestormi a nájsť ten pravý pre vaše potreby a očakávania (preklik na ponuku).

2. Ponáhľanie sa

Ak už viete, kam chcete investovať, neponáhľajte sa. Aj keď sa vám môže zdať, že ste našli perfektnú príležitosť, nemusí to byť úplne tak. Priestory, po ktorých sa obzeráte môžu mať skryté závady alebo  nevýhody, o ktorých netušíte.

Predtým ako sa do nich rozhodnete natlačiť svoje financie, poraďte sa o ich stave, lokalite a ďalších podstatných informáciách s odborníkmi. Ako sa hovorí, dvakrát meraj, raz strihaj.

3. „Všetko to zvládnem sám...“

Nepopáľte sa na vlastnom egu. Veľa investorov sa spolieha na svoje schopnosti a intuíciu a odmieta prijať možnosť, že by sa mohli mýliť. Toto sa týka najmä začiatočníkov, ktorí podceňujú agendu a činnosti súvisiace s investíciou do komerčných realít.

V Amigal Group ponúkame plný servis v podobe správy a manažmentu objektu, ktorý si od nás zakúpite. Nielen, že viete do čoho idete, no zároveň si nemusíte robiť starosti s tým, čo si bude vaša investícia pýtať. O všetko sa postaráme my.

 

A čo teraz?

Ak sa dokážete vyhnúť typickým chybám začiatočníkov, potom je nutné zamyslieť sa nad tým čo ďalej. Potom, ako získate vytúžený priestor, je veľmi dôležité vedieť čo ponúkate. Musíte poznať nielen všetky parametre a každú výhody vášho majetku, no zároveň aj jeho slabé stránky a vedieť tak predvídať, kde môžu nastať prípadné komplikácie.

Pokiaľ je toho však na vás priveľa, určite nebude na škodu zohnať spoľahlivého správcu (preklik na o nás), ktorý všetky podobné povinnosti prevezme. Vy si môžete vyložiť nohy a tešiť sa zo zisku.

 

Kto bude priestory užívať...

Ďalším dôležitým krokom je poznať svojho klienta alebo cieľovú skupinu, ktorej chcete ponúknuť váš priestor. Na základe toho, tak dokážete predpokladať, čo by mohlo danému klientovi u vás chýbať alebo čo by ho naopak mohlo prilákať.

Meno vášho nájomcu je tiež veľmi dôležité. Pokiaľ sa do vašich priestorov nasťahuje Amazon, Google alebo iný veľký hráč, budete môcť predpokladať stabilnejší (a vyšší) príjem ako v prípade malých či stredných podnikateľov.

Pokiaľ je vo vašej budove spoločnosť so zvučným menom, tiež sa zvýši dopyt po ďalších priestoroch v tejto budove.

Na čo by ste si naopak mali dávať pozor je co-working. Pokiaľ sa vašich priestorov nasťahuje HUB, máte omnoho menšiu kontrolu nad tým, kto a ako využíva vaše priestory. Váš majetok sa zároveň ocitne vo väčšom riziku čo sa týka poškodenia.

Takáto situácia by si tiež vyžadovala podrobný systém prichádzajúcich a odchádzajúcich návštevníkov a sofistikovanú recepciu.

 

Aké sú moje možnosti?

1. Kúpa

Po zvážení všetkých krokov, ktorým sa treba vyvarovať a rád, ktorých sa treba držať, máte niekoľko možností.

Prvá možnosť je zamieriť na inzertné weby a vybrať si priestor, ktorý sa vám najviac pozdáva. Následne môžete pracovať s jeho zariadením, interiérom, prenájmom a nájomníkmi.

2. Crowdfunding

Druhá populárna možnosť pre začínajúcich investorov je zapojiť sa do crowdfundingu. Metóda zbierania peňazí je populárna najmä z hľadiska dobročinných účelov. Funguje však aj na financovanie projektov. Čím vyššia je vaša investícia, tým vyššie je váš podiel zo zisku. 

Crowdfundingové investície sú síce skvelou školou, no boháča z vás rozhodne nespravia.

3. Amigal Group 

V prípade, že ste sa však rozhodli investovať do kancelárskych priestorov, Amigal Group ponúka veľké množstvo investičných príležitostí.

Kancelárske priestory môžete vyberať z našej ponuky (preklik na ponuku).

Potom ako vyhľadáme budovu, premeníme ju na komerčné priestory a zabezpečíme stavebný aj právny servis. Vy si tak môžete zakúpiť kancelárske jednotky alebo celé poschodia.

Nemusíte byť pritom multimilionárom. Naša ponuka sa nehýbe v stovkách miliónoch eur, ale v jednotkách. Vami vybraný priestor je taktiež možné financovať z hypotéky.

A ak ešte stále nemáte jasno v tom, ako začať investovať, kontaktujte nás a my vám celý proces krok po kroku vysvetlíme.